کویر مغز، زمینی نامطمئن برای بازی

برای جلوگیری از خشکی مغز از اسکان طولانی در مناطق با آب و هوای خشک و مواجهه با آفتاب یا باد طولانی اجتناب کنید

کویر مغز، زمینی نامطمئن برای بازی

به گزارش حکیم نیوز؛ اگر ظرفیت شما در برابر تجزیه و تحلیل، حل مسئله و آنالیز اطلاعات بالاست تبریک می گوییم؛ چون مغز شما رطوبت عادی و معمول خودش را دارد و از سلامت برخوردار است، اما به محض اینکه در مقابل مسائلی که در طول روز برایتان پیش آمد واکنش های سریع داشتید یا دچار بی خوابی های مکرر شدید سعی کنید برای سلامت مغز خود به آن کمی فرصت داده و مراقب باشید دچار خشکی نشود. به محض اینکه مغز دچار خشکی می شود، به دنبال آن پرخاشگری، بی طاقتی، کم حوصلگی و عدم تمرکز را تجربه خواهید کرد.

 مهم ترین نشانه های خشکی مغز

طب مکمل مواردی نظیر خواب سبک و سوت کشیدن گوش، کم خوابی، افسردگی و وسواس را به سبب خشکی مغز می داند؛ همچنین فرد مبتلا به خشکی مغز ممکن است دچار فراموشی های خفیف شود به طوری که نتواند اطلاعات جدید را به خاطر بسپارد باشد. خشکی مغز در حالت پیشرفته موجب افزایش سردرد های مکرر و بی دلیل می شود.

علائم خشکی مغز

گرم شدن مغز می تواند خشکی (کاهش نسبی درصد رطوبت و انعطاف پذیری آن) را در پی داشته باشد. در این حالت بینی، چشم، مخاط و ته حلق و گاهی پوست سر و صورت و موها خشک می شود و فرد ممکن است عطش ناشی از خشکی دهان پیدا کند. پژوهش ها نشان می دهند افراد دچار زوال عقل، جنون و یا فراموشی، کمبود آب بدن را کمتر متوجه می شوند، چون احساس تشنگی خود را فراموش کرده و در طی روز خیلی کم آب می نوشند.

حفظ رطوبت مغز کار سختی نیست

برای جلوگیری از خشکی مغز از اسکان طولانی در مناطق با آب و هوای خشک و مواجهه با آفتاب یا باد طولانی اجتناب کنید. استفاده از سرکه، تندی زیاد (فلفل) و شوریجات را به حداقل برسانید. از بطری آب نشان‌دار استفاده کنید تا از میزان نوشیدن آب در طول روز مطلع شوید.

حجم و رنگ ادرار نشان دهنده میزان آب موجود در بدن شماست، اگر ادرار شما زرد کم رنگ است به معنای این است که شما به خوبی هیدراته شده اید. بدن انسان به طور معمول در روز بین 8 تا 14 لیوان آب نیاز دارد، اما گاهی به سبب بیماری خاص، نظیر دیابت و فشار خون حجم مورد نیاز آب برای بدن افزایش پیدا خواهد کرد، که در این صورت باید با پزشک خود مشورت کنید.

برای کاهش خشکی مغز از هیجان زدگی پرهیز کنید. خواب خود را نظم دهید و سعی کنید بی خوابی و کم خوابی ها را با استراحت کافی جبران کنید. تغییر و اصلاح شیوه زندگی مهم ترین رکن حفظ سلامت مغز است، ورزش را میان فعالیت های معمول زندگی جای دهید، استراحت کافی داشته باشید.

استفاده از سبزیجاتی مانند ریحان و کاهو به عنوان عصرانه به بهبود روند گوارش و کنترل رطوبت مغز کمک می کند. همینطور مصرف شیربرنج را به ‌عنوان خوراکی رطوبت بخش، و همین طور چکاندن دو قطره روغن بادام شیرین داخل بینی قبل از خواب مفید را فراموش نکنید