آش برنج؛غذا مقوی و سالم

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بسیاری از بانوان به دنبال طبخ غذاهایی هستند که هم پخت بسیار راحتی داشته باشد و هم بسیار مقوی و سالم باشد. در این میان یکی از غذاهای سالمی که می توان برای ماه مبارک رمضان معرفی کرد آش برنج است.

آش برنج؛غذا مقوی و سالم

به گزارش حکیم نیوز:  با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بسیاری از بانوان به دنبال طبخ غذاهایی هستند که هم  پخت بسیار راحتی داشته باشند و هم بسیار مقوی و سالم باشند. یکی از غذاهایی که برای روزه داران در ماه مبارک رمضان بسیار مفید و مقوی است و بانوان نیز می توانند آن را به راحتی طبخ کنند، آش برنج است که در آن از مواد بسیار ساده و در دسترس استفاده می‌­شود.

مواد لازم

برنج:  لیوان دسته دار فرانسوی

عدس: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

پیاز: ۱ عدد متوسط

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

سبزی آش: ۲۰۰ گرم

زردچوبه: به میزان لازم

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه آش برنج

یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و برنج و عدس را به همراه آب در آن بریزید. لازم به ذکر است که حدود ۳ لیوان دسته دار فرانسوی آب کافی است.

در مرحله بعدی درب ظرف را بگذارید تا آب جوش بیاید و حرارت را کم کنید تا مواد به خوبی نرم شوند و بپزند. سپس سبزی آش را اضافه کنید. ۱ پیاز را جداگانه خلالی و سرخ کنید و به آن زردچوبه اضافه کنید. اجازه دهید پیاز سبک و طلایی شود.

سپس در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید. وقتی طعم خامی گوشت چرخ کرده گرفته شد، آن را به مخلوط برنج و عدس اضافه کرده و اجازه دهید مواد یک بار دیگر و به مدت حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با هم بپزند. در این فاصله برای طعم بهتر به آش می‌توانید کمی آبلیمو یا آب نارنج هم اضافه کنید. وقتی همه مواد یکدست شدند، آن را در ظرف مناسب سرو کنید. همچنین می‌توانید به صورت جداگانه نیز پیاز داغ درست کنید و روی آش را تزیین کنید.