توصیه های طب سنتی برای روزهایی بهتر

متخصصان طب سنتی برای کاهش استرس و اضطراب در شرایط کرونا، توصیه می کنند که افراد از مصرف برخی از غذاها و مواد غذایی پرهیز کنند

توصیه های طب سنتی برای روزهایی بهتر

به گزارش حکیم نیوز؛ در این روزها که ویروس کرونا در کشور ما به صورت اپیدمی در آمده است، به ‌دلیل ناشناخته بودن و عدم وجود درمان قطعی برای این بیماری، بسیاری از هموطنان قربانی این ویروس شده و جان خود را از دست داده اند. این مسئله باعث شده استرس و اضطراب، جزئی از زندگی جوامع به خصوص جامعه ایرانی باشد و به همین دلیل، حفظ سلامت روان در کنار سلامت جسمانی از اهمیتی ویژه ای‌ برخوردار است.

از دیدگاه طب سنتی، تغذیه در پیشگیری و کاهش اضطراب و اختلالات خلقی نقش دارد؛ یک رژیم غذایی مبتنی بر تعادل، تنوع و تناسب، می‌‌تواند کنار رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شست‌‌وشوی مرتب دست‌‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی به کاهش استرس افراد در دوران اپیدمی کرونا کمک کند.

 

ساده اما مفید

متخصصان طب سنتی برای کاهش استرس و اضطراب در مبتلایان به افسردگی و اضطراب، توصیه می کنند که این افراد از مصرف برخی از مواد غذایی از قبیل مصرف انواع ترشیجات، غذاهای مانده، فریزری، سرخ‌‌شده و مصرف طولانی‌مدت غذاهایی که موجب افزایش سودا در بدن می‌‌شوند از قبیل بادمجان، عدس، گوشت گاو، قارچ، ادویه‌جات (به‌خصوص فلفل) و غذاهای نفّاخ پرهیز کنند.

این متخصصان به افراد، مصرف انواع سوپ‌‌های ساده به‌خصوص سوپ جو با سبزیجات معطر مانند گشنیز و ریحان و ادویه‌‌هایی مانند زیره، آویشن، دارچین، زعفران و زنجبیل و همچنین مصرف آبگوشت تهیه‌شده با گوشت گوسفندی، پیاز، نخود و سبزیجاتی مانند شوید، زعفران، هل پیشنهاد می کنند.

به اعتقاد متخصصان طب سنتی، مصرف فرنی با پودر بادام، حریره بادام، شله‌زرد با خلال بادام و شیربرنج با عسل در افرادی که قند خون بالایی ندارند باعث کاهش استرس فرد می‌‌شود.

متخصصان و پژوهشگران طب سنتی معتقدند بهتر است به‌جای چای سیاه از دم‌‌کرده گل‌گاوزبان و دمنوش بابونه استفاده شود. همچنین توصیه می کنند افراد آب سیب طبیعی، شیرپسته، شیرفندق، عرق بیدمشک، دمنوش بادرنجبویه، شربت نارنج یا بالنگ و شربت زعفران مصرف کنند؛ زیرا این خوراکی ها به بهبود مشکلات خلقی نظیر استرس و افسردگی کمک می کند.