درد عضلات و مفاصل در زمستان ها

شرایط مختلف سلامتی می تواند منجر به درد مفاصل شود ، از جمله آرتروز ، آرتریت روماتوئید ، بورسیت ، نقرس و پیچ خوردگی. در چنین دردهایی ، زانو درد و شانه درد شایع ترین موارد است. شما باید مواد غذایی مناسب را انتخاب کنید تا سلامت و قدرت استخوان را حفظ کنید. این دردهای مفصلی و عضلانی می تواند در سنین پیری حتی بیشتر مزاحمت ایجاد کند.

درد عضلات و مفاصل در زمستان ها

حکیم نیوز: رژیم غذایی ما بر بسیاری از عوامل و عملکردهای بدن تأثیر می گذارد. هر وعده غذایی در پیشگیری یا ایجاد بیماری خاصی به هم مرتبط است. به همین ترتیب ، درد مفاصل و عضلات نیز یک مشکل بسیار شایع است ، به خصوص در فصل زمستان. درست مانند بسیاری دیگر از شرایط سلامتی ، حتی می توان با ایجاد برخی تغییرات جزئی رژیم غذایی همراه با فعالیت بدنی ، این دردها را نیز کنترل کرد. مفاصل اتصالات بین استخوان ها هستند و پشتیبانی عمده ای در کمک به حرکت کلی شما دارند. هر گونه صدمه به مفاصل ناشی از بیماری یا آسیب می تواند درد زیادی داشته باشد و حرکت را برای شما دشوار کند.

در واقع حتی عضلات شما نیز در بدن نقش اصلی را دارند. آنها همچنین به ما امکان حرکت و انجام عملکردهای مهم مختلف را در بدن می دهند. شرایط مختلف سلامتی می تواند منجر به درد مفاصل شود ، از جمله آرتروز ، آرتریت روماتوئید ، بورسیت ، نقرس و پیچ خوردگی. در چنین دردهایی ، زانو درد و شانه درد شایع ترین موارد است. شما باید مواد غذایی مناسب را انتخاب کنید تا سلامت و قدرت استخوان را حفظ کنید. این دردهای مفصلی و عضلانی می تواند در سنین پیری حتی بیشتر مزاحمت ایجاد کند.

غذاهایی برای تسکین دهنده درد مفاصل و عضلات

دمای سرد باعث سفت شدن مفصل و عضلات می شود که حرکت شما را دشوار و دردناک می کند. شما باید در این روزهای زمستان به ورزش ادامه دهید و غذاهایی متناسب با بدن خود و تسکین دهنده درد و التهاب مصرف کنید. در کنار مقداری قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، در اینجا برخی از مواد غذایی برای تسکین درد مفاصل و عضلات آورده شده است:

  • آجیل و دانه ها:

آجیل و دانه هایی مانند دانه کدو تنبل ، بادام ، بادام هندی ، گردو ، دانه کتان ، دانه چیا و غیره برای درد مفاصل و عضلات در زمستان مفید است. حتی گیاهخواران نیز می توانند خوشحال شوند زیرا اسیدهای چرب امگا 3 به وفور در مغزها و دانه ها یافت می شود. این موارد می توانند به کاهش التهاب در مفاصل و عضلات کمک کنند.

  • شکلات تلخ

یکی دیگر از غذاهایی که باید مصرف کنید اما در حد متوسط ​​است ، شکلات تلخ است. بنابراین ، شکلات تلخ می تواند نقش یک عامل تازه کننده خلق و خوی را بازی کند و همچنین منبع غنی روی است. شکلات خاصیت ضد التهابی دارد و کاکائو ماده اصلی شکلات تلخ است که همچنین با آنتی اکسیدان ها سرشار است و می تواند به التهاب کمک کند. هرچه مقدار کاکائو در شکلات بیشتر باشد ، تأثیر مثبت ضدالتهابی آن نیز بیشتر است. با این حال ، باید به خاطر داشته باشید که شکلات دارای مقدار زیادی قند و چربی است ، بنابراین فقط مقدار محدودی داشته باشید.

  • اسیدهای چرب امگا 3

 اسیدهای چرب امگا 3 ، که یک ماده مغذی ضروری است که به طور خاص در ماهی یافت می شود. این ماده نه تنها برای سلامت کلی انسان مفید است بلکه می تواند علائم درد مفاصل و عضلات را نیز تسکین دهد. اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهاب کمک می کند و همچنین عملکرد مغز را نیز بهبود می بخشد. کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان ها هستند. اما ، داشتن امگا 3 از طریق روغن ماهی همچنین می تواند به بهبود تراکم استخوان شما کمک کند. این ماده مغذی در ماهی هایی مانند ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، گل گلیم و ساردین وجود دارد. مصرف مکمل روغن ماهی نیز روش دیگری برای مصرف امگا 3 است.

  •  سبزیجات صلیبی

سبزیجات چلیپایی شامل کلم بروکلی ، جوانه بروسل ، کلم ، گل کلم و ... این سبزیجات برای تسکین درد مفاصل و عضلات نیز توصیه می شود. این سبزیجات مخصوصاً در فصل زمستان برای مصرف مفید است. همراه با سایر سبزیجات مغذی ، شما باید این سبزیجات چلیپایی را هر روز بخورید. اینها دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد به انسداد آنزیمی که باعث درد و التهاب مفصل می شود کمک می کند.

  •  غلات کامل

بسیاری از تحقیقات می گویند پروتئین های موجود در غلات تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید نیز ممکن است باعث پاسخ التهابی در بدن شوند. اما غلات کامل با فیبر بالا به تولید اسیدهای چرب کمک می کند که برای کنترل التهاب مفید هستند ، بنابراین شما باید این ماده غذایی را داشته باشید. به هر فردی که از قبل از درد مفاصل و عضلات رنج می برد ، توصیه می شود غذاهایی مانند گندم کامل ، جو دوسر ، جو و چاودار نیز داشته باشد.

  • روغن زیتون

به جای استفاده از روغن گیاهی یا آفتابگردان ، باید از روغن زیتون استفاده کنید ، به ویژه در فصل زمستان زیرا روغن های دیگر در التهاب نقش دارند. فقط چند قاشق غذاخوری روغن زیتون برای پخت و پز و تهیه سس سالاد قرار دهید. همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است و می تواند به علائم درد مفاصل و عضلات کمک کند.

  • چای سبز

چای سبز در سراسر جهان مصرف می شود و طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله تسکین درد مفاصل و عضلات را ارائه می دهد. چای گیاهی گرم برای بسیاری از عملکردهای بدن مفید است. چای سبز همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش درد و التهاب کمک می کند. برای تأثیر بهتر می توانید چای سبز ارگانیک مصرف کنید.

منبع:onlymyhealth