راهکارهایی ساده برای تقویت ریه

یک متخصص طب سنتی به بیان راهکارهای طب سنتی برای تقویت و افزایش حجم ریه در روزهای کرونایی پردازد.

راهکارهایی ساده برای تقویت ریه

به گزارش حکیم نیوز: علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در رابطه با راهکارهای طب سنتی برای تقویت ریه اظهار داشت: تنفس شکمی می‌تواند به تقویت و هواگیری ریه کمک کند. سه نوع تنفس ۸-۷-۴ ( ۴ ثانیه دم، ۷ ثانیه نگه داشتن نفس و ۸ ثانیه بازدم)،  ۴-۴-۴ ( ۴ ثانیه دم، ۴ ثانیه نگه داشتن نفس و ۴ ثانیه بازدم)،  و ۸-۸-۸ ( ۸ ثانیه دم، ۸ ثانیه نگه داشتن نفس و ۸ ثانیه بازدم)، می تواند به تقویت و آرامش ریه کمک کند.

وی افزود: این تکنیک‌های تنفسی نباید بیشتر از ۵ مرتبه پشت سر هم انجام شود چون می تواند باعث سرگیجه گردد. افراد می‌­توانند در هر ساعت یا هر نیم ساعت یکبار ۵ تنفس داشته باشند.

یارقلی در ادامه خاطرنشان کرد: این تنفس­ها به طور مستقیم موجب لاغری نمی شود ولی با توجه به اینکه موجب تقویت عضلات شکمی و تنفسی می شود می تواند اندازه دور شکم را کاهش دهد. بسیاری از افراد فکر می کنند بزرگی شکم به دلیل افزایش چربی است ولی مقداری از این بزرگی مربوط به شل شدن عضلات شکمی است.

این متخصص طب سنتی نوشیدن دمنوش­ها را بر تقویت ریه ها موثر دانست و بیان کرد: دمنوش هایی که حاوی زعفران است، قلب و ریه را تقویت می کند. برخی افراد که سرفه های خشک در این ایام دارند باید از دمنوش هایی که رطوبت را افزایش می دهد استفاده کنند. دمنوش تخم و برگ بارهنگ از این نوع است. اما افرادی که سرفه های ترشح دار غیر چرکی دارند و بیماری زمینه ای هم ندارند می توانند از دمنوش بابونه و مرزنجوش استفاده کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: برخی از بخورها نیز برای ریه بسیار مفید است. افراد برای تقویت ریه خود می توانند از بخورهایی که حاوی عناب، پرتقال و آویشن است، استفاده کنند.