یک هشدار به افراد دارای فشار خون:

مراقب این نوشیدنی گوارا باشید

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. در حقیقت، مردم سراسر جهان سالانه نزدیک به 19 میلیارد پوند (8.6 میلیارد کیلوگرم) مصرف می کنند.

مراقب این نوشیدنی گوارا باشید

حکیم نیوز: تحقیقات علمی نشان می دهد  اثرات فیزیولوژیکی نوشیدن قهوه می تواند فراتر از مقدار کمی بیداری  باشد. تحقیقات نشان داده است که قهوه فشار خون را برای مدت کوتاهی پس از مصرف افزایش می دهد.

بررسی ها نشان داده است که 200-300 میلی گرم کافئین قهوه - تقریباً مقداری که در 1.5 تا 2 فنجان مصرف می کنید منجر به افزایش متوسط ​8mm جیوه و 6mm جیوه در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می شود، که این اثر تا سه ساعت پس از مصرف مشاهده شده است، البته نتایج در افراد دارای فشار خون طبیعی و فشار خون بالا مشابه بوده.

اما اگر به طور مرتب آن را بنوشید ، این اثر کم می شود،این ممکن است به دلیل تحمل کافئین باشد که هنگام عادت به نوشیدن آن بوجود می آید. براساس این داده ها، ممکن است افزایش کم تا متوسط ​​فشار خون شما بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه رخ دهد به خصوص اگر آن را به ندرت بنوشید.

اگرچه ممکن است، درست بعد از نوشیدن قهوه، فشار خون شما را به طور موقت افزایش دهد ، به نظر نمی رسد این اثر بسیار فراتر از کوتاه مدت باشد. برای مبتلایان به فشار خون بالا ، تحقیقات فعلی نشان می دهد که مصرف روزانه قهوه بعید است که تأثیر قابل توجهی در فشار خون یا خطر کلی بیماری قلبی داشته باشد. در حقیقت، قهوه ممکن است برخی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد.

در مورد افراد سالم، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه روزانه با کاهش 15٪ خطر بیماری قلبی و خطر پایین تر مرگ زودرس مرتبط است. قهوه حاوی چندین ترکیب فعال زیستی شناخته شده است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند و ممکن است استرس اکسیداتیو را در بدن شما کاهش دهند.

برخی محققان بر این باورند كه مزایای سلامتی قهوه ممكن است از هرگونه اثرات منفی بالقوه كافئین بر كسانی كه آن را به طور مرتب می نوشند ، بالاتر باشد.

البته بخاطر داشته باشید؛ خوردن یا نوشیدن بیش از حد هر چیزی می تواند منجر به اثرات منفی بر سلامتی شود، قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. حفظ تعادل در سبک زندگی و عادات غذایی همیشه مهم است. فعالیت بدنی منظم که با رژیم غذایی سرشار از میوه ، سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل از بهترین راه های تقویت فشار خون و سلامت قلب است.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است ، اما به دلیل بالابردن فشار خون مقصر شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است منجر به افزایش کوتاه مدت فشار خون شود. با این وجود هیچ ارتباط طولانی مدت با افزایش فشار خون یا خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که به طور مرتب آن را می نوشند یافت نشده است

در عوض ، قهوه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد ممکن است سلامت قلب را ارتقا بخشد. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما نوشیدن قهوه در حد اعتدال به احتمال زیاد برای اکثر افراد یک عادت ایمن است.