پیاده روی، ورزشی ارزان و همگانی

پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد.

پیاده روی، ورزشی ارزان و همگانی

به گزارش حکیم نیوز: پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد. همچنین لازم به ذکر است این ورزش که به صورت تک نفره و گروهی قابل انجام است در روند درمان بسیاری از بیماری ها بسیار موثر است.

فواید پیاده روی

تقویت قلب

پیاده روی به بهبود سلامت قلب کمک می کند. دانشمندان ایرلندی گزارش داده اند که راه رفتن بهترین ورزش برای افراد بی تحرک به خصوص بزرگسالان، برای کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی است. مطالعات نشان داده است که مردان و زنان 65 ساله یا مسن تر که حداقل 4 ساعت در هفته راه می رود، کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار میگیرند.

کاهش وزن

پیاده روی یک ورزش عالی است که باعث کاهش وزن می‌شود و افراد پس از مدتی پیاده ‌روی مستمر به تاثیرات شگرف آن در کاهش وزن و تعادل جسمی پی می‌برند.

 افزایش جریان خون

انجام فعالیت‌های فیزیکی مداوم مانند پیاده‌روی برای قلب مفید است. پیاده‌روی جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث کاهش فشار خون و خطر سکته قلبی می‌شود. انجام 30 دقیقه پیاده‌روی در طول روز برای سلامت قلب کافی است. 

کاهش دیابت 

سبک زندگی بی تحرک به رشد یکی از شایع ترین بیماری ها، یعنی دیابت منجر شده است. دانشمندان 3000 تا 7،500 گام در روز را برای درمان دیابت نوع 2 توصیه می کنند و پیشنهاد می کنند که افراد کم تر بنشینند و فعال تر باشند. هر روز راه رفتن می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند که به پیش گیری از دیابت نوع 2 کمک می کند.

استحکام استخوان

استخوان ها با افزایش سن و سال ضعیف تر می شوند. اما خبر خوب این است که افراد می توانند با راه رفتن به طور مرتب استخوان ها را تقویت کنند. این ورزش، از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می کند در نتیجه خطر پوکی استخوان، شکستگی و آسیب را کاهش می دهد. هم چنین پیاده روی می تواند از ورم مفاصل جلوگیری کرده و درد را کاهش دهد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

هضم نادرست می تواند منجر به ناراحتی معده و روده، نفخ، یبوست، اسهال و حتی سرطان روده شود. بنابراین بسیار مهم است که افراد سیستم گوارشی خود را سالم نگه دارند. علاوه بر حفظ عادات غذایی خوب و آب آشامیدنی، افراد باید برای بهبود هضم غذا پیاده روی کنند. پیاده روی بعد از غذا عالی است. به کاهش وزن کمک می کند و همچنین از سیستم گوارشی حمایت می کند .

بهبود سیستم عملکرد ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن باید در تمام اوقات به درستی عمل کند تا از عفونت، بیماری ها و مرگ پیش گیری کند . قدم زدن راهی خوب برای افزایش ایمنی است. راه رفتن حداقل 30 دقیقه در روز می تواند به تقویت فعالیت های سلول های ایمنی کمک کند.

جلوگیری از زوال عقل 

زوال عقل یا فراموشی یک وضعیت عصبی است که با از دست دادن تدریجی حافظه و توابع شناختی مشخص می شود که در نهایت افراد را تنها قادر می سازد که وظایف روزمره را انجام دهند و کاملا به دیگران وابسته باشند. پیاده روی مداوم با سرعت متوسط می تواند به جلوگیری از زوال عقل، بهبود حافظه و ایجاد اعتماد به افراد مسن تر کمک کند.